La Xunta por fin se acuerda de la carretera Becerreá-Navia

Novas: 

Fuente: "La Voz de Galicia"
La LU-722, un proyecto olvidado
El PSOE anuncia para este año el inicio de las obras en este vial; mientras que los regidores de ambos municipios no conceden demasiada credibilidad a esta promesa

(Firma: Cristina López | Lugar: lugo)
Lo de que nunca es tarde si la dicha es buena podría aplicarse a la construcción de la carretera LU-722 entre Becerreá y Navia de Suarna, aunque después de los retrasos sufridos por esta obra, la desconfianza sobre su ejecución está cada vez más extendida tanto entre los políticos como entre el vecindario de esas zonas.

El pasado lunes, el delegado provincial de Política Territorial, Daniel Núñez Segade, se reunió con el alcalde de Cervantes, Manuel Belón, y los portavoces socialistas de Navia, José Fernández, y de Becerreá, Manuel Martínez, para comunicarles que «se está a facer con urxencia o estudo do proxecto de trazado e construción da estrada LU-722, que comunica Becerreá con Navia, para que se cumpran os prazos de entrega e non sufra máis retrasos. A Consellería espera dispor do proxecto xa no mes de setembro para presentárllelo aos concellos afectados e posteriormente iniciar as obras, que, cumprindo os prazos legais de licitación e expropiación, esperan que se comecen dentro deste ano».

Ver para creer

Pese a este anuncio, desde el Partido Popular y el Bloque Nacionalista Galego prefieren no lanzar las campanas al vuelo. El regidor de Becerreá, Antonio Fernández Pombo, lo tiene muy claro: «eu ata que o vexa non o creo, porque esta estrada hai moito tempo que tiña que estar feita. Eu propuxen quitar unhas cuantas curvas para que puidesen entrar os vehículos pesados ata Navia, pero nada, e iso que daquela gobernaban os meus. Agora gobernan os outros e xa non se pode dicir nada. O mesmo pasa coa carretera Sarria-Becerreá, que está parada».

Vicente Flores, alcalde de Navia de Suarna, se mostraba ayer un poco contrariado con la reunión entre los socialistas y el delegado provincial de Política Territorial, de la que dijo desconocer que se hubiese celebrado, aunque afirmó al respecto que «fan a política como queren». Tampoco quiso extenderse al opinar sobre la construcción de la carretera LU-722, diciendo únicamente que «eu o único que sei é que hai unha partida de 600.000 euros para iniciar as expropiacións, pero do inicio das obras non poido opinar mentres non presenten o proxecto».

Quien tampoco conoce el proyecto es el concejal del BNG en Becerreá, Xosé Antón Bao. Pese a ello afirma que «benvido sexa», ya que considera la carretera Becerreá-Navia «fundamental para as infraestruturas dos Ancares». En este sentido demanda «que se inclúa nos orzamentos da Xunta a cantidade necesaria para a execución das obras, posto que, pese ás reiteradas peticións, a Xunta anterior nunca aprobou partidas específicas para facer esta estrada».

El concejal nacionalista en Navia, Antonio Niño, cree que es precisamente la carencia de infraestructuras como ésta carretera la que lleva a que Os Ancares esté considerada como una zona deprimida. Por ello exige del nuevo gobierno gallego, interesado en paliar el envejecimiento y la dispersión poblacional, inversiones que reviertan en las zonas más necesitadas.

Proyecto modificado

Según los representantes del PSOE de Becerreá, Navia y Cervantes «o proxecto vai sufrir algunhas modificacións con respecto ao inicialmente solicitado polo anterior goberno do PP, xa que presentará un anexo de seguridade vial completamente novidoso, que vai ter en conta as características orográficas da zona, a inclinación de pizarras e o impacto medioambiental, ao tratarse dunha estrada de montaña, que, ademais, discurre ao lado dun cauce fluvial de grande importancia e riqueza piscícola nesta provincia».